Plovilo RAIDEN 690 SportPrvi je dojam odgovor na sve! Test Raiden 690 SportNaglim davanjem gasa zaglisira za manje od pet sekundi, 25 čvorova postiže već u desetoj, 30 u petnaestoj sekundi, a u narednih desetak sekundi i punu brzinu od 33 čvora
Ni modeli s kabinama nisu zamišljeni za višednevna krstarenja, ali su im ležajevi ipak dovoljno veliki. Umjesto kuhinje, WC-a i neke druge opreme koja u kabini pruža dodatni komfor pa time i oduzima prostor, oni uz svaku brodicu nude adekvatnu prikolicu. Neuobičajen, ali vrlo interesantan stav, jer ako se brodica koristi samo par ljetnih tjedana i vikendima, sigurnije je, a i dosta jeftinije, da ostale dane bude na prikolici umjesto na vezu. Veliki ležaj
Razmišljajući kako u minimalno prostora napraviti maksimalan komfor, ležaj u kabini izveden je u kontraštapi i zauzima cijelu njenu površinu. Dovoljno je širok i za troje, a dužine dosta veće od dva metra. Mjesta za odlaganje stvari ima u jednom manjem gavunu i na bočnim policama razvučenim duž cijele kabine. Po jedan manji fineštrin na svakom boku i veliki otvor ulaza, osiguravaju pak odlično i brzo provjetravanje. Na ulazu je klizna stijenka, a na njoj su izvedena dva gazišta skala kojima se preko vjetrobranskog stakla zakorači prema pramčanoj palubi, tako da su skale uvijek u funkciji, bez obzira je li ulaz u kabinu otvoren ili zatvoren. Pramčana paluba je velika ravna površina, ograđena niskom čvrstom ogradom i s malim šperunom na vrhu pramca. Visoki bokoviPremda na prvi pogled tako ne djeluje, jer mu je razma naglašeno zaobljena, ovaj gliser ima dosta visoke bokove. Nije to toliko uočljivo ni pogledom s krme, jer je na krmeno zrcalo ugrađena velika robusna krmena platforma, iznad nje još jedna skala širine cijelog kokpita, pa tek ispred nje naslon krmenih sjedala. Iz ovoga je jasno kako je kokpit dosta dubok i apsolutno siguran, a sve to vizualno djeluje dosta elegantnije. Nivo okomitih bočnih stijenki kokpita visine je do iznad pojasa odrasle osobe, a volumen do vanjskog dijela trupa iskorišten za cijeli niz pretinaca polica i ormarića.
Isplovljavajući na minimumu od 750 okretaja gliser klizi brzinom od 2,3 čvora, a dodavanjem gasa brzina mu raste umjereno sve do 2500 okretaja kada postiže 10 čvorova. Bez skokova i trzajaPodizanjem gasa gliser se ukruti, malo podigne pramac, jedno vrijeme polako ubrzava, a zatim sam se rastereti, podigne okretaje na 3000, a brzinu na 17,5 čvorova. Čim zaglisira trup se malo izdigne, more dodiruje tek iza prve trećine kobilice, a pjenu baca bočno tek iza kormilareva sjedala. Daljnjim dodavanjem gasa brzina raste progresivnije, a s 4600 okretaja postigli smo 33 čvora. Test Raiden 690 Sport Burza Nautike Br 116
Za sportski odmor Kažu da nije problem napraviti skupo plovilo, no napraviti jeftino plovilo, a da k tome bude još i dobro i kvalitetno, e to već traži malo više znanja i iskustva. U cijeni brodice, jedan veći dio otpada na opremanje koje poskupljuju konačnu cijenu plovila. Ovome naravno treba dodati i razvoj plovila, kalupa, ali i dokumentaciju i trošak hladnog pogona. Neki troškovi su nepromjenjivi i stalni, i nije ih moguće mijenjati te variraju tek za dio razlike u cijeni struje, ili pak radne snage. No ukoliko se proizvodnja dobro organizira onda se tržištu može ponuditi i kvaliteta i cijena koja će biti dostupna hrvatskom nautičaru. Upravo tom idejom vodila se tvrtka Raiden, koja je na naše tržište izbacila nekoliko modela obiteljskih brodica. Nošeni idejom "brodica za svakoga", u Raidenu je razvijeno nekoliko različitih tipova plovila namijenjenih ugradnji izvanbrodskih motora o čemu se može detaljno pročitati na njihovoj internet stranici, no najnovijim plovilom koje se razvilo u njihovim pogonima otišlo se korak dalje. Iako je gliser Raiden 690 Sport koji nam je ustupljen na test, opremljen brodskim motorom i kabinom, on je ipak ostao u kategoriji brodica za "maloga čovjeka". Pažljivim odabirom materijala, biranom opremom i pažljivim izvođenjem, pri čemu se oslanjalo isključivo na vlastita znanja i iskustva, uspjelo se dobiti plovilo čija izlazna cijena ne prelazi 20 tisuća eura. Simpatični moderni gliser, poseban po svome izgledu i konceptu vikend-brodice, krase prostrani kokpit i veliko sunčalište.
Uzduž i poprijeko Gledajući na pramčani dio Raidena 690 Sport, lako je zamijetiti sličnosti s popularnom kategorijom glisera osamdesetih godina, kada je kupac takvih plovila tražio puno prostora za sunčanje i uživanje. Veliko pramčano sunčalište smješteno je između bočnih ograda koje se spajaju na vrhu pramca. Ograda je razmaknuta za širinu drvenog gazišta, kako bi se osiguralo mjesta za stepenicu za izlazak na višu obalu Ovo gazište je i zaštita od gaženja po sidrenom lancu i sidru. Iako je kut sunčališta od vjetrobrana prema pramcu prilično blag, i naglo se spušta tek u samom vrhu pramca, drvena stepenica ipak ostaje jedini podest na kojem se može ravno stajati. Suženje pramca donijelo je suženje spremišta za konope, te njegovog poklopca, ali to ipak nije puno smanjilo njihov volumen potreban za spremanje lanca i konopa.
Kokpit Orginalna izvedba uređenja kokpita sastoji se od tikovinom obložene podnice, te što se prednjeg dijela tiče dvije sjedalice na teleskopskim nogama. Stolice su maksimalno pomaknute do bokova kako bi se moglo lakše u prostor pod pramcem. Upravljački dio kokpita je jednostavno opremljen, bez puno nepotrebnih i osjetljivih instrumenata. Raiden spada u kategoriju dnevnih i eventualno vikend brodica, te sva silna oprema i elektronika nisu nužni za sigurnu plovidbu i navigaciju. Da bi se poništila bjelina plastike, nekoliko detalja u kokpitu pokriveno je umjetnim furnirom. Osim oko poluge snage smještene na boku isto je napravljeno i pod kolom kormila. Posebno izdvajamo instrument ploču, gdje su se na ovaj način naglasili instrumenti smješteni visoko pod vjetrobranskim staklom. Već letimičan pogled na zadnji dio kokpita jasno govori da ga se bez ikakvih poteškoća može koristiti i za rekreativni ribolov. Kako Raiden 690 Sport pogoni brodski motor sa Z pogonom tako da je krmena klupa nešto više pomaknuta prema naprijed kako bi se dužina motora s pogonom mogla smjestiti u krmeni dio. Na ovaj način dobila se velika krmena klupa, odnosno krmeno sunčalište s naslonom u dijelovima bliže bokovima.
Za ugodan san Radilo se o dnevnom odmoru, ili pak vikend krstarenju, Raiden u svojoj kabini može ugostiti dvije osobe. Ovome se može dodati još jedan dječji ležaj za koji može poslužiti krmena klupa, jer ljeti je boravak na otvorenom puno ugodniji nego u kabini. Osim ležaja u kabini su postavljene i bočne police za stvari, te spremište pod podnicom. Pomicanjem poklopca kod samih vrata kabina se pretvara u prostor za sjedenje u koji se može skloniti tijekom lošeg vremena. Kako nije sve u ležaju jer za ugodan boravak treba još nekoliko detalja, tako se proizvođać pobrinuo da se na brodicu može instalirati i kemijski nužnik i hladnjak, ali i kuhalo.
U plovidbi Iako dug manje od sedam metara Raiden je jedan od rijetkih hrvatskih glisera opremljenih brodskim motorom sa Z pogonom. Upravo je Z pogon taj koji je odredio podosta karakteristika brodice. Vrlo dobra upravljivost, koja je izražena kako malim brzinama, tako i u glisiranju, slušanje po pravcu, te stabilnost koju Z pogon nudi, samo su neki od njegovih atributa. Zaokreti na malim brzinama nude iznenađujuću okretnost, dok prilikom ubrzavanja postaju odmjereniji, te ne dozvoljavaju preveliko naginjanje, niti prevelike sile. Naletom na val dolazi do dizanja pramca, no ono je duge amplitude i izuzetno blago. Tko god je probao "jurcati" gliserom sa Z pogonom zna da je to poseban doživljaj no kad tome dodamo i dovoljnu dubinu profila brodice, onda to postaje pravi melem za ljubitelje brzina i okretnosti. U prevelikom broju vrlo sličnih plovila sa centralnom konzolom, te prolazima prema pramcu, Raiden 690 Sport dođe kao pravo osvježenje i promjena, i to ne samo zato što je drugačiji, već i zato jer se radi o hrvatskom proizvodu koji je cijenom vrlo konkurentan sličnim plovilima u klasi.
Raiden 690 Sport
Plovilo gliserskog tipa i karakteristika namijenjeno ljubiteljima brze plovidbe i raznih aktivnosti vezanih uz brzinu. S pogonskim ugradbenim agregatom 135 ks, Mercury, ovaj gliser postiže s lakoćom 30 M, a s motorom 220 ks, Mercury, izglisira za 4 sekunde i postiže 55 M. Prilikom projektiranja i gradnje mislilo se je i na komfor te za kraća krstarenja tako da na brodu može boraviti obitelj nekoliko dana vrlo organizirano. U prostranoj pramčanoj kabini kao dodatni ležaj za djecu može poslužiti i sunčalište u kokpitu iznad motora. Na brod je moguće ugraditi hladnjak, kao i kemijski WC, te tuš s rezervoarom za vodu 80 lit. Sam kokpit prostran je za sjedenje šest odraslih osoba oko stola za ručanje. Na plovilu postoji jedna integrirana platforma i jedna dodatna koje ukupno povećavaju površinu za dva kvadrata, te sa sunčalištem na pramcu koje je tapecirano, kao i ono iznad poklopca motora, daje zavidnu površinu za ovo plovilo. Sve gazne površine obložene su tikovinom. Također zbog lakoće upravljanja na plovilo je ugrađen ugradbeni elek.sidreni vinč. Uz serijsku isporuku moguća je i sva ostala dodatna oprema. Za ovo plovilo proizvodimo i prikolice koje omogućavaju uz adekvatnu pristupnu rampu, spuštanje plovila u more kao i dizanje van, što značajno smanjuje troškove dizalice.
Izvrsna silueta,bogati sportski detalji,agresivne linije,otmjeno i raskošno kao stilski elementi , brod čine prepoznatljivim. NEŠTO POSVE DRUGAČIJE Nastupom ovog izvrsnog modela nećete nigdje ostati nezamijećeni. OTVORENO MORE br : 129
|
|
|||||||||||||||||||||||
NaslovnaO nama ProizvodiVideoKontakti | ||||||||||||||||||||||||
Copyright 2009 raiden.hr - izrada i prodaja plovila |